Ważne dokumenty dotyczące sprzedaży kampera
Dokumenty są najważniejszym elementem sprzedaży
Zdecydowałeś się sprzedać swojego kampera. W Twojej głowie pojawiają się pytania typu "Jakich dokumentów potrzebuję przy sprzedaży kampera?". Wyjaśniamy, jakie dokumenty są ważne, aby sprzedaż używanego kampera przebiegła bezstresowo. Udzielamy również wskazówek dotyczących dokumentów, które zadowolą każdego potencjalnego nabywcę i sprawią, że sprzedaż będzie jeszcze łatwiejsza.
Dokumenty wymagane do sprzedaży
Aby mieć wszystko, czego potrzebujesz do sprzedaży, dokumenty powinny być zebrane i przygotowane z wyprzedzeniem. Dokumenty, które są absolutnie niezbędne do sprzedaży kampera to
- Dowód rejestracyjny część I, potocznie zwany dowodem rejestracyjnym pojazdu
- Dowód rejestracyjny część II, potocznie zwany dowodem rejestracyjnym pojazdu
- zaświadczenie o przeglądzie HU (nie dotyczy kamperów, które nie przeszły jeszcze przeglądu ogólnego)
- Umowa kupna-sprzedaży (najlepiej wcześniej wypełnić wszystkie dane osobowe i dane pojazdu). Polecamy umowę kupna od ADAC
Jeśli Twój kamper jest nadal finansowany, często nie posiadasz dowodu rejestracyjnego pojazdu. Przeczytaj nasz przewodnik: Sprzedaż finansowanego kampera, aby dowiedzieć się, jakie kroki należy podjąć.
Więcej dokumentów zwiększa cenę sprzedaży
Aby uzyskać najlepszą możliwą cenę sprzedaży kampera, należy w miarę możliwości dysponować następującymi dokumentami:
- Dokument COC (certyfikat zgodności)
- Książka serwisowa lub konserwacji
- Dowód napraw lub prac gwarancyjnych przeprowadzonych przez producenta
- Dowód przeprowadzonych testów szczelności
- Raporty z przeprowadzonych testów gazowych
- Dzienniki i instrukcje obsługi kampera, pojazdu bazowego i zainstalowanego wyposażenia
- ABE (ogólne pozwolenie na użytkowanie) dla modernizacji, chip tuningu, osprzętu itp.
- Dowód modyfikacji technicznych samochodu kempingowego, np. w przypadku zwiększenia dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu
Chociaż dokumenty te nie są obowiązkowe przy sprzedaży, mogą one zwiększyć szanse na uzyskanie lepszej ceny za kampera. Na przykład, kompletna książka serwisowa jest mile widzianym dowodem dla potencjalnego nabywcy, że kamper jest w dobrym stanie technicznym.
Kompletna historia testów szczelności jest również bardzo cenna i interesująca, szczególnie w przypadku używanych kamperów. Zmorą każdego właściciela kampera jest wilgoć w jego wnętrzu. Testy szczelności potwierdzają, że do kampera nie dostaje się woda, co zapewnia potencjalnym nabywcom dodatkowe bezpieczeństwo.
Dlatego zaleca się przygotowanie wszystkich dokumentów dotyczących kampera przed sprzedażą. Zaoszczędzi to stresu i czasu zarówno Tobie, jak i kupującemu. Dlatego im więcej dokumentów możesz dostarczyć, tym lepsza i łatwiejsza będzie sprzedaż Twojego kampera!
Dokumenty są przygotowane: Sprzedać kampera teraz?
Wszystkie dokumenty są gotowe, a kamper czeka na kolejnego właściciela. Teraz nadszedł czas na sprzedaż kampera lub przyczepy kempingowej, co jest szczególnie łatwe dzięki caravanmarkt24. Tutaj sprzedaż kampera odbywa się w formie procesu licytacji online, który ma na celu promowanie konkurencji o nieruchomość na sprzedaż w porównaniu z konwencjonalnymi metodami sprzedaży. Po stronie licytujących znajdują się profesjonalni dealerzy z branży. Najważniejsze: cały proces sprzedaży jest przeniesiony do Internetu. Oszczędza to rozmów telefonicznych i spotkań z zainteresowanymi stronami, a także jazd próbnych i targowania się na miejscu. Dla sprzedających, caravanmarkt24 jest bezpłatny; w przypadku sukcesu, kupujący płaci prowizję portalowi. Uzyskaj niewiążące informacje już teraz i łatwo sprzedaj swojego kampera.